Pressreleaser & Nyheter

Den 11 januari 2021 tillträdde Fredrik Hagwell tjänsten som vd för bolagen OP System Sverige och OP System Danmark. Fredrik går in i bolagen med en flerårig erfarenhet av att vara vd över landsgränsen. Han kommer senast från PEMA Truck- och traileruthyrning AB (numera TIP Trailer Services), där han har varit vd i svenska bolaget sedan 2014 och därtill det danska bolaget sedan 2018.

”Det ska bli oerhört roligt och spännande att sätta sig in en bransch som har framtiden för sig, och få möjligheten att tillsammans med medarbetarna fortsätta utveckla ett bolag med hög kompetens, starka varumärken och ett mycket gott rykte. Jag ser framförallt fram emot att sätta mig in i företagets produkter och tjänster, samt vidareutveckla lösningar som skapar ytterligare värden för våra kunder.” säger Fredrik Hagwell.

”Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Fredrik Hagwell, som med sin bakgrund som vd för både ett svenskt och ett danskt bolag, kan stärka OP Systems samverkan mellan de båda nordiska länderna, med de synergieffekter det ger.”, säger Mats Olofsson, huvudägare i OP Gruppen.

Vi hälsar Fredrik Hagwell välkommen och önskar honom lycka till!

Fredrik Hagwell vd OPsystem

Fredrik Hagwell ny vd för OP System i Sverige och Danmark.

UPP